Resurse on line – updated

Acest articol va fi updatat … [ultimul update august 2014] Read more »

Categories: vechiul blog TT | Leave a comment

Pensiune – continuare

continuam de aici: http://tt.bogdanra.ro/?p=157

Dupa ce m-am sfatuit cu Janos am trecut mai departe la kiturire. Nu am slefuit, acest pas urmand sa fie prezentat in alta postare

S-a plecat de aici:
image

am dat un strat de kit la colturi pe care apoi l-am nivelat. In loc de cutit am folosit un cutter stricat cu lama tocita,,, Dar lama este o scula de nivelare foarte buna, zic eu

image
image
image
image

Am dat apoi un strat de grund acrilic pe care il voi slefui pentru uniformitate
image
image

Am ramas sa incerc sa termin ACEASTA casuta si sa nu iau proiectul de la inceput pentru a determina toate problemele care se vor ivi. Inca. Apoi mai vedem… Urmeaza, asa cum spuneam, slefuirea.

Categories: carton, cladiri, home-made, non-feroviare | Leave a comment

Casuta din Poveste

Salutare si La Multi Ani!

Vacanta de iarna a trecut si mie nu prea mi-a venit nici acum timp suficient. Dar totusi…

Intai de toate voi arata cum am facut o casuta menita sa apara pe un modul destinat copiilor. Peste culorile vii (necesare unei veritabile casutede turta dulce) voi mai face si un pic de weathering pentru a nu mai fi atat de tipatoare. Totul a inceput cu un ACAD si tiparire. Am avut grija ca inaltimea gaurii de usa sa fie de 17 mm

image

O prima lipire pe carton si apoi asamblare… ca sa fie cat mai valurit acoperisul l-am facut din servetel singur strat impregnat cu aracet… de doua ori:)

image

Dupa care am facut niste fuioare de servetel rasucit imbibate in MOMENT GLUE pentru ceea ce ar fi frisca sau zaharul ars sau whatever…vom vedea…

image

Dupa care o culoare generala de tip Turta Dulce (se numea Biscuit ;-) )

image

Mai adaugam niste fuiorele

image

image

Si incepem sa coloram…

image
image
image
image
image
image

Si la final cu ceea ce am facut in toata vacanta alaturi de marca de vopsea utilizata…

image

Categories: cladiri, home-made, non-feroviare | Leave a comment

Pensiune

Salut si La Multi Ani!
Plecand de la un proiect propriu am incercat sa finalizez o lucrare pe care eu o iubesc foarte mult. Din pacate socoteala de acasa nu este tinuta bine si in proiectul initial, asa ca va anunt de pe acum ca nimic nu este perfect. Normal.

Este vorba de o casa derivata dintr-o proprietate reala. Ca si epoca este posibil de situaut in epoca V-VI, dar nu asta este rostul, nu-i asa?

Placile au fpst taiate la TaiCuLaser atat in carton cat si in balsa de 2 mm. am folosit ambele tipuri de materiale, dar cel mai mult mi-a placut cartonul. Balsa, pe de alta parte, are un touch distinct si frumos pentru interior. pentru ca pe viitor o sa vreau sa o luminez am lucrat un pic si la interior. Scara foarte mare si experienta mea mica si-au dat mana si am facut ceva doar asa, de ochii soacrei – cum se zice. Dar mie imi foloseste pentru experienta, iar daca voi face vreo scena interioara voi avea totusi o baza.

Am pornit de jos in sus. Cica altfel nu se poate…

image
image
image
image
image

Apoi am trecut la baza acoperisului. Acesta nu este simplu pentru ca este asimetric si are parte si de o lucarna pe care lipsa mea de experienta si, probabil, graba au facut sa iasa aiurea. Dar pana la final este bine asa:

image
image

O prima mana de vopsea (pentru a kitui apoi), umplutura de ceva servetele cu „magiun de aracet”, un mic desen de proba… Mai am de facut geamurile, usile, acoperisul cu geamurile de tip velux si o vopsea finala.

image
image

Hasta la Vista!
PS: pentru acoperis am gasit tigla Franfurt de la Noch, o voi folosi pe aceea!

Categories: cladiri, home-made, non-feroviare | Leave a comment

Casuta de munte WePe Atelier din Cehia

Salut si La Multi Ani!

A treia casuta din cele la care am lucrat in aceasta vacanta este una care a provenit dintr-un kit cehesc (http://Atelier-wepe.cz) oferit cadou de un bun prieten online. Fata de cele prezentate in kit am mai adaugat eu cateva elemnte pe care le voi arata la momentul in care ajung cu prezentarea acolo.
de aici a inceput totul:
image

La o prima vedere totul se potrivea perfect. Din pacate nicio instructiune, doar 4 imagini de o calitate discutabila (am gasit apoi imaginile color pe site). Chiar si la TT insa diferentele se vad pregnant si daca Maestrul Wittman nu imi atragea atentia ramaneam cu lucrurile asa. Cei de la WePe au ales ca imbricarea peretilor in dreptul caramizilor sa se faca in forma de dinte, dar cu toate acestea se vad niste diferente pentru unii suparatoare.

image

Pentru lipit am avut un instrument personalizat de la Sogardu…
image
image

Lemnul cu o culoare care sa dea apoi mai spre alb, ca doar nu e proaspat vopsita:
image

Trecem si usor la acoperis. prima imbunatatire: o coama metalica nou nouta:
image

si un pic de weathering:

image

Apoi integrata in „absolut”

image

Despre ce vorbim aici? despre usi si ferestre. Kit-ul contine si usi si ferestre, dar si folie de plastic pentru geamuri

image
image
image
image

ne intoarcem un pic la acoperis pentru a face cosul de fum

image

si necesita si el negreala… este facuta, dar nu mai gasesc pozele…

Prima imbunatatire a fost coama. A urmat strcutura de rezistenta a balcoanelor care altfel pareau ca stau in aer…
Exista si poze cu colorarea tuturor fetelor, dar acum nici pe acestea nu le gasesc

image
image

pentru acestea am folosit lemn de balsa de grosime 1 mm, taiat in fasii de 1 mm…

A treia imbunatatire a fost structura interna de rezistenta pentru a preveni indoirea peretilor datorat umezelii:

image

Urmeaza poze finale… Pentru weatjherizare am folosit creioane Koh-I-Noor din seria Gioconda

image
image
image
image

La final, prin programul prima casa de kit, prima casa de dragoste, am primit si vizita unui cuplu romantic de batranei.

image

Aceasta casa va beneficia de sistem de eliminare a apelor pluviale, fosa, centrala termica, etc..
pentru transport aceasta beneficiaza de un garaj propriu in forma de cutie de DVD-uri

image

Categories: cladiri, non-feroviare | Leave a comment

tt.bogdanra.ro online din nou!

Incep prin a multumi lui Dan Minea pentru ajutorul din ultimii 7-8 ani prin care am avut domeniul „cazat” la el… Intre timp am avut mai multe de patimit pentru ca nu am reusit sa fac un export ca lumea al vechiului blog. Pana la urma printr-un artificiu si vreo 5 ore de noapte am reusit sa import manual articolele din vechiul blog. Am eliminat acele articole care erau deja fara sens:  Vanzari de vagoane, executii in care nu mai aveam documentate etapele, decizii eronate luate de-a lungul timpului. Pentru a pastra „aroma” inceputurilor am pastrat cateva din articolele din 2012, an in care, descult, am pasit pe plaja stancoasa a modelismului…

Intre timp eforturile mele au fost dirijate si catre Initiativa TT, un proiect prin care incerc sa aduc TT-ul in Romania si Romania in lumea TT-ului…

Si acum… Start! Din nou online!

Categories: anunturi | Leave a comment

si continuam…

Salut. Beneficiind de o trecere prin orasul Moinesti am continuat documentarea, mai ales am vrut sa elucidez misterul Troitei lui Duca (cum i se spune) a carei pozitionare era total diferita fata de orice punct de reper. Mi s-a confirmat ca aceasta a fost mutata. Am primit un sprijin deosebit de la Primaria Moinesti de la o anumita persoana, nu as vrea sa ii dau numele fara acordul dansului. Dar persoana respectiva mi-a facilitat accesul la arhiva scriptica si foto a Moinestiului de la 1800 toamna si pana in zilele noastre. Astfel am incercat sa elucidez loco pozitionarea troitei de care vorbeam mai sus, fata de care putem pozitiona (confirma sau repara) elementele Garii Moinesti in perioada interbelica. Parcul in care este troita NU mai exista acum, a fost refacut doar o parte, platoul pe care se afla troita fiind chiar in fata depozitului Competrol din zona si a terminalului Petrom. Noua rampa Petrom se afla chiar pe locul in care se afla remiza. Din anexa Atelier mai exista doar jumatate si este folosita ca si casa de locuit, cealalata jumatate fiind daramata si instalat un garaj in locul ei. Tot acolo am vorbit cu doua persoane foarte in varsta care au prins remiza daramata (?!?!), dar nisiparul si zona cu carbuni inca utilizabile de catre locomotivele de aburi care veneau de la Comanesti (!!). Din punct de vedere al orasului zona aceasta era  la margine, si lanul de porumb era al unui taran din apropiere si inconjura pe 2 laturi parcul. Casa care se vede in poza este usor transformata, dar in continuare in picioare, fiind ultima casa de pe strada Eremia Grigorescu (paralela cu liniile) PozitionareMoinesticopy.jpg Din punct de vedere al experientei de la Sofia am decis sa inlocuim macazele scurte de pe cele doua linii principale cu macaze lungi pe care le vom si polariza. Atasez si o poza cu o schita de teren de cum va arata zona… linii-remizacopy.jpg

Categories: cladiri, diorame modulare, Initiativa Ro-TT, vechiul blog TT | Leave a comment

Sofia iunie 2014

Salutare. Intalnirea a avut public pe 14 iunie, dar a inceput pe 13 si s-a sfarsit pe 15. Din pacate timpul a fost scurt si drumul lung, dar confitiile oferite de organizatori au fost excelente. Cazarea a fost aproape de Muzeu (aprox 3 statii de tramvai), dar de fiecare data ne-au adus sau dus cu masinile, a noastra ramanad in siguranta in parcarea Muzeului (pazita). La ora 5 paraseam Bucurestiul. GPS-ul ne arata un drum de 5 ore jumatate, noi am facut aproape 7, incluzand si o pana de cauciuc pe Autostrada bulgara cu 23 de km inainte de Sofia. La 130 la ora. Viteza reala, nu la scara 1:120 ;-) IMG_20140613_054914678.jpg si am intrat in Bulgaria. Nu au fost intrebari, nu le-a pasat de ce mergem…asta spre diferenta de intoarcere unde mai ca sa ne puna sa descarcam modulele… IMG_20140613_062949854.jpg Cand am ajuns acolo, cu ajutorul organizatorilor care au trimis antemergatoare sub forma unui dragut si mic Fiat Cinquecento am instalat repede modulele (desi venisem ultimii dintr-o problema aparuta la partea bulgara (tot o masina stricata – deh – Vineri 13 noi am fost chiar in timp ;-) ) IMG_20140613_134302052.jpg Intre timp s-a instalat si ceasul sincron pentru Modeltime (timpul real este comprimat de aproape 3,5 ori pentru a permite circulatia de pe peracrsul a aproape 22 de oer sa fie condensata in maxim 6 ore) IMG_20140613_134305692.jpg Asa cum va povestea si Nicky a existat un mers al trenurilor iar eu/noi/fiecare operator de gara trebuia sa aiba grija de trenuri: cele personale niciodata s anu plece mai redepe, pe cat posibil de aranjat pe linii manevrele si trenurile intarziate, de a asigura „green light” catre orice express, etc) IMG_20140613_150411867.jpg Magazia lui Nicky este instalata pe o extensie de modul, foarte eficienta si buna pentru a avea spatiu… S-a pus si bannerul la intrare IMG_20140613_152116093.jpg primul tren care a avenit a fost o garnitura MAV a prietenului Gabor: IMG_20140613_175607582.jpg Seara ne-am intalnit cu totii intr-un local foarte fain. Din pacate, datorita si eforturilor de peste saptamana, nu toti au venit… In poza Gabor (stanga jos) si Nicky facand poze… Si ah… da…Certificatul pe care Nicky  l-a aratat deja IMG_20140613_201323347.jpgIMG_20140613_201326355.jpg A doua zi , desi expo incepea la 10.00 si Emo (Presedintele Asociatiei de Modelism Feroviar din bulgaria) vroia teste intre 9 si 10.00 singurii care au venit au fost cativa calatori in Moinesti : IMG_20140614_090305500.jpgIMG_20140614_090311992.jpg Camioanele lui Nicky au inceput sa aduca carbuni: IMG_20140614_090331160.jpg Merele s-au copt… IMG_20140614_090417080.jpg si o prima vizita, tot MAV, pentru a testa legatura dintre module IMG_20140614_095245825.jpg Moinestiul de sus IMG_20140614_100315631.jpg Publicul (extrem d emult public, dupa aceea am afoat ca era Ziua Tatalui si a fost intrarea libera la Muzeu: IMG_20140614_115227050.jpg IMG_20140614_141238854.jpg primele trenuri care sosesc in mod organizat IMG_20140614_131650216.jpg Suntem blindati de foi si programari IMG_20140614_131656327.jpg Statia noastra – cu Gabor de paza cat fac poza IMG_20140614_134659707.jpg Si Nicky… IMG_20140614_134707943.jpg Ete o Sageata IMG_20140614_134922821.jpgIMG_20140614_141235695.jpg O Ludmila cu marfa IMG_20140614_175930186.jpgIMG_20140614_175937846.jpgIMG_20140614_175949372.jpgIMG_20140614_180000238.jpgIMG_20140614_180004669.jpg si apoi la masa! IMG_20140614_195538278.jpgIMG_20140614_195557653.jpg Duminica s-a strans totul… O sala goala si un FZ2 uitat pe-un colt de etajera… IMG_20140615_133328324.jpgIMG_20140615_133345356.jpg Semneaza: IMG_20140615_083618863.jpg Tin sa multumesc urmatorilor – va rog, ordinea este absolut aleatorie -: Dragos Sogard – pentru un montaj electric de exceptie si suport sustinut de-a lungul acestor luni (si la Sofia…dada!!!) Mircea Dorobantu – sef de sef: sfaturi, suport, ajutor nemasurat PDI – pentru taieri si alte asemenea Andreiul si LOK… cum sa zic…uite-asa ca vreau eu… (stiu ei de ce, am spus mai sus + multe sfaturi si scule, scoace si alte cele) Cosmin – documentare si sfaturi atat mie cat si lui Nicky Catalin – pentru prezenta critica care ne-a impulsionat multor altor colegi care au venit cu idei, suport, pareri… Ah! si sa nu uit…Eu PERSONAL ii multumesc lui Nicky pentru ca a venit alaturi de ideea mea nebuneasca cu toate resursele lui, nu m-a lasat la greu, a crezut in aceasta idee si a fost motorul … daca nu facea el casutele…nici ca mai conta… Mai departe poze si detalii ale participatiunilor (ale modulelor) colegilor participanti IMG_20140615_101224229.jpgIMG_20140615_101209079.jpgIMG_20140615_101204155.jpgIMG_20140614_181055908.jpgIMG_20140614_181042836.jpgIMG_20140614_181037264.jpgIMG_20140614_180907644.jpgIMG_20140614_180852060.jpgIMG_20140614_180823746.jpgIMG_20140614_180806751.jpgIMG_20140614_180750830.jpgIMG_20140614_180724615.jpgIMG_20140614_180718780.jpgIMG_20140614_180709045.jpgIMG_20140614_180702440.jpgIMG_20140614_180453339.jpgIMG_20140614_180448215.jpgIMG_20140614_180439622.jpgIMG_20140614_180433727.jpgIMG_20140614_175802859.jpgIMG_20140614_175759685.jpgIMG_20140613_180938313.jpgIMG_20140613_180903565.jpgIMG_20140613_180846523.jpgIMG_20140613_180759942.jpgIMG_20140613_180751333.jpgIMG_20140613_180747566.jpgIMG_20140613_180735405.jpgIMG_20140613_180631040.jpgIMG_20140613_180624804.jpg Asta da vita de vie… IMG_20140613_152139299.jpg

Categories: diorame modulare, Initiativa Ro-TT, participari, vechiul blog TT | Leave a comment

Intalnire TT, Sofia, 13-15 iunie 2014

Salutare In zilele de 13-15 iunie 2014 la Muzeul National Militar din Sofia, Bulgaria, va avea loc intalnirea TT a catorva pasionati si Cluburi din zona aceasta a Europei, fiind anuntati participanti din Ungaria, Germania, Bulgaria si Romania. Din Romania vom participa 3 persoane cu Gara Moinesti. La invitatia colegilor bulgari am fost rugati sa avem 4 module functionale la nivel de linie, pluta si balast. Noi am incercat sa facem ceva mai mult si pentru asta trebuie sa multumesc lui cftt si lui sogard care au avut o contributie deosebita la punerea acestor module pe picioare. Cftt a facut toate cladirile, iar sogard toate legaturile electrice, montarea macazelor. Dar prezentarea modulelelor si a muncii noastre la ele o voi face separat La inapoiere va vom povesti mai multe. Intalnirea va avea tematica militara din punct de vedere al materialului rulant (vor fi 2 sau 3 garnituri militare), asta pentru ca principalii sponsori/parteneri ai clubului bulgar organizator sunt Ministerul Apararii si Muzeul Militar. Daca va veti afla la Sofia in aceste zile Muzeul este vis-a-vis de Ambasada Romana de pe Bdul Eminescu (coincidenta…) si am fi incantati sa va vedem acolo. Mai multe detalii la http://meeting.railwaypassion.com/ afisrailwaypassion.jpg

Categories: diorame modulare, Initiativa Ro-TT, participari, vechiul blog TT | Leave a comment

Final de faza

Nu am mai scris de mult. Oarecum am incercat sa muncim, sa gandim, sa facem ceva astfel incat sa supralicitam prezenta noastra in cadrul evenimentului din 13-15 iunie. De la inceput vreau sa spun ca multumesc personal tuturor celor care ne-au ajutat si ne vor mai ajuta (sper). Suportul lor a fost mai mult decat binevenit si am simtit ca facem parte dintr-o comunitate a pasiunii. Pentru discutiile de pe alte medii de comunicare rautacioase venite de la unii si altii le pot pune doar pe seama necunoasterii personale, ale tineretii care lasa frau liber gurii (sau tastelor)sau unor emotii de moment. Suntem o echipa micuta si cred ca ceea ce s-a reusit intr-un timp atat de scurt este peste asteptarile reale. Pe noi ne asteapta cu 4 module functionale pe doua linii in regim gara. (se intra pe linie simpla, avem doua module de linie dubla, revenim la simpla. Noi ne vom duce cu module functionale si inca ceva. Dar sa lasam imaginile sa vorbeasca (la fiecare cateva mici explicatii). Pe 7 martie au venit modulele. Niste module bine inchegate, dintr-un lemn de tei foarte usor si elastic. Nu este meritul nostru creatia acestor module, dar va pot enumera cateva calitati: Standard dual (FREMO si BGTT, utilizabile in mai multe tari din Centru si Estul Europei), dimesniuni ideale de pus in orice autoturism (berlina, break, etc), lemn usor, instalatia gata facuta… De asemenea sistemul de picioare permite sa punem si ceva rafturi ulterior (daca avem nevoie). 2014-03-07220628.jpg2014-03-07220904.jpg Dupa 2 saptamani ne-am apucat si de treaba: trasarea liniilor, punerea plutei, taierea liniilor, pregatirea pentru balastare. Desi aceasta gara este una terminala ea va putea fi utilizata in sistem dual…ca si gara de tranzit sau, prin adaugarea ulterioara a unui modul separat, va redeveni gara terminala. Modulul supliementar va fi un depozit de petrol existent si in realitate 20140310_Moinesti_v1.jpg IMG_20140327_142256006.jpg Si am pus liniile. O diecizie foarte proasta a fost folosirea pietrisului Auhagen maroniu. ATENTIE: Acest pietris isi pierde vopseaua in contact cu apa! IMG_20140514_134107475.jpg Scula esentiala pentru picurarea aracetului este: IMG_20140514_121732816.jpg Am completat pe unde am putut cu diverse materiale pentru a compensa cei 4 mm de pluta. Pluta de 4 mm face parte din standard. Nu atat pluta cat dimensiuniea de 4 mm ;-) IMG_20140514_143946260.jpg In loc sa fixam sina cu suruburi Nicky a avut ideea de a folosi scotch dublu adeziv care fixeaza liniile pana cand aracetul isi intra in atributii… O prima imagine de ansamblu pentru a definitiva pozitia cladirilor (cred ca despre cladiri a spus Nicky cftt mai multe, meritul pentru constructia lor este 100% al lui…) inlucru14.jpg Au venit si primele materiale… inlucru15.jpg S-au facut contacte: inlucru16.jpg Am luat niste rumegus si niste cenusa si am vazut cam cum arata… Rumegusuol este castigator la capitolul pamant… IMG_20140514_144242129.jpginlucru13.jpg Apar carari, se face clisa pentru completari… inlucru12.jpginlucru11.jpg inlucru10.jpg Intoarcem modulele si Dragos Sogard se apuca de treaba… inlucru9.jpg Discutam cu o companie a Regilor smirghelului sa faca niste drumuri asfaltate… pe viitor cred ca vor fi pavate cu piatra pentru realitatea istorica… inlucru8.jpg A trecut iarna, vine si primavara…campurile inverzesc inlucru7.jpg Cladirile apar si dispar… inlucru6.jpg Se lucreaza intens la garduri, peron, etc: inlucru5.jpg inlucru4.jpg Tipu cu basculanta beneficiaza de faptul ca nu este data gara in folosinta si intra cu hodoroaga pe peron… Peronul este facut 100% manual din forex de 2 mm inlucru3.jpg si o imagine de gara …inca neimbtaranita…inca incompleta… inca nelipita… inlucru1.jpg Cam asta este povestea acestui proiect pana acum, cam asta s-a facut de o luna jumatate  incoace…

Categories: cladiri, diorame modulare, Initiativa Ro-TT, participari, vechiul blog TT | Leave a comment