browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Initiativa TT (Ro-TT)

Posted by on ianuarie 21, 2014

Salutare. Nu am mai scris de mult aici. In primul rand incerc sa gasesc o platforma de blogging independenta, probabil atasata domeniului meu de familie sau pe alt server. Aici nu stiu cat timp voi mai fi primit, colegul meu (ex-) m-a ajutat mult si ii multumesc, dar mai departe nu stiu ce va fi, pregatesc back-up-ul… In al doilea rand pentru ca am vazut ca cea mai faina scara de modele feroviare (1:120, TT) la noi in tara este uitata prin sertarele seniorilor modelisti, cei tineri orientandu-se – comercial – catre scarile mult mai bine reprezentante de fabricanti H0 si N, am decis sa punem cap la cap cateva module in TT. Scanteia a reprezentat-o contactul avut cu Clubul de Modelism feroviar din Sofia si ulterior si cu colegi de suferinta din Ungaria. Prea multe despre acestea nu are rost sa va spun acum pana nu vedem nimic realizat. Deocamdata va prezint schema probabila a liniilor, ne-am hotarat sa facem gara MOINESTI, asa cum era ea la inceputuri, in speta la 1903 (asa cum apare intr-o poza de pe albumul http://www.railwayfan.ro/liniavinului/html/din_alt_veac.html, poza fiind luata din Catalogul Lucrarilor Publice) Referitor la Moinesti singura veste proasta este ca aceasta gara este final de linie… conform poza: moinesti Asta inseamna ca va trebui sa improvizam daca o alegem pentru ca una din linii sa treaca pe langa depozitul de petrol (rampa incarcare/descarcare). Schema pozelor la 1903 era mai simpla, exista si o remiza, PROBABIL un pod rotitor, Castel de apa si alte cele necesare locomotivelor cu abur. Noi o vom face insa de tranzit In timp ce eu studiam liniile si acareturile necesare colegul Nicky de la „constructii edilitare” a si facut o proba: dupa studierea a zeci de poze am trecut la desenarea a pieselor componente pentru gara Moinesti, pentru a nu munci degeaba am facut o proba pe laser sa vad daca este vizibila zidaria de caramida si pot sa spun ca a iesit neasteptat de bine, zidaria se citeste perfect asa ca o sa trec la debitarea restului de piese si asamblarea lor, pun o poza execrabila, atat  stie telefonul meu sa faca, cu un perete al unui corp lateral, un ancadrament de usa si un stalp, image (c) cftt – pe siteul Trenulete Mari si Mici Trebuie sa recunosc ca munca lui Nicky este deosebita, a studiat pozele si a desenta caramida cu caramida in AutoCad(tm) pentru ca la final sa avem o lucrare demna de ceea ce vrem sa facem. Intre timp am tot studiat aranjamentul liniilor si am ajuns la doua variante de linii (am folosit softul AnyRail – gratuit pentru lucrari mici ca ale noastre) Diferenta dintre aranjamente este data de epoca finala in care vrem sa plasam constructia: Structura liniilor este urmatoarea: moinesti-liniiharta.jpg Revenind la proiectul nostru am venit cu 2 propuneri. Amândou? con?in remiza cu intrarea dinspre gara, cu 2 locuri. Linia magaziei am închis-o si la celalalt cap?t, dar f?r? sa las cap?t liber. probabail ca si aici va interveni o modificare Intr-unul din ele am eliminat linia a treia facand economie si la macaze si la linii dar MAI ALES la spatiu. Ar fi utila sa ne jucam in digital cu ea eventual la intalniri de acest tip, pe liniile 3-4 avand o locomotiva de manevra ceva… Deja cred ca asta este un punct ce va fi hotarat la momentul in care vedem liniile puse… 20140119_Moinesti_v2-doar2linii.jpg 20140119_Moinesti_v1.jpg Bineinteles serpuirea liniilor de la linia 4 este data doar de lenea mea de a reconfigura tot traseul ei… Nu va fi ca un tren in Oraselul Copiilor ;-) Revenim… vestea noua este ca la finele lui februarie o sa avem poate si pe ce sa continuam (module)

 

Pagina de FB este http://www.facebook.com/RomanianTT

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>